Hvordan skal du designe dine nyhedsbreve i 2020?
Her i dette Morning show, kikker vi ind i de ting som skal tage hensyn til når du arbejder med din email marketing.
Dele af dette indlæg kommer med baggrund i et foredrag af Elliot Ross
Design ses ikke ens i alle devices
Når du designer dine nyhedsbreve, vil du opleve at der er stor forskel. på hvordan de vises i forskellige enheder. Desktop, gmail, outlook, etc. Det samme gælder (dog i mindre udtrækning på mobiler). Derfor; DU KAN IKKE GØRE ALLE TILFREDSE.
Design til mobilen
Mit bedste råd er at hvis du sidder på B2C markedet at skabet et design der tilpasse til mobil, og efterfølgende tage andre devices ind i dine overvejelser.
Go social
Det at designe et lækkert nyhedsbrev, er ikke det letteste i verden – og så alligevel. Go Social – er en god tanke. Lave et design der er instegram-agtigt, Det spiller på en mobil, og du har kun en chance for at gøre det første indtryk.
Brug tekst i dine mail …
Det er afgørende, at du ikke kun bruger billeder med links. Brug ca 1/3 af dit design på skrive tekst. Skab ikke en mur af tekst, men tekst er vigtig. Det skal ikke være en del af billedet, men derimod en tekst du skriver ind. Det er med at give din mail en bedre chance for at komme i indboksen hos dine modtagere.
Call to action
Design dit nyhedsbrev, så du får en call to action over water line. Det skal være let at finde noget at klikke på – og lav gerne en teaser der får dine modtagere til at se hele mailen.
Jo længere tid de bruger, jo større er chancen for at der skabes et klik, og du har den besøgende på din site …