70 60 56 63

Er det godkendt af google at bruge AI?Det helt korte svar er JA!
– Du må gerne bruge AI generet tekster til din SEO optimering, uden at Google kommer til at straffe dig af den grund. Herunder finder du en længere forklaring og hvad du skal være opmærksom på når du bruger AI som fx. Chat GPT til at lave dine tekster …

Googles hare godkendt brugen af AI generet indhold til din SEO.

Vi står over for en udvikling hvor SEO vil ændre sig

– og det kommer til at gå meget, meget hurtig. Hvis du ikke begynder at arbejde med AI i forbindelse med din din SEO vil du komme til at falde bag ud af indekset på Google og Bing. Google har nu erkendt at AI er kommet for blive og det er ok at bruge AI indhold til din SEO optimering. Du kan finde google retningslinjer her.

I min video taler jeg om, hvordan SEO vil ændre sig med tiden og blive mere påvirket af AI-teknologi – og ikke mindst at du skal være opmærksom på E.E.A.T kravene bliver overholdt i forbindelse med det du laver på dit website.


SEO Optimering med ChatGPT – Kursus kr. 299,-

Vil have et kursus i ChatGTP Pris kr. 299,- ((Inkl. ,oms) – se mere her 


Mere om E.E.A.T kravene 

E.E.A.T står for “Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness”, eller på dansk “Erfaring, Ekspertise, Autoritet og Tillidsvækkende”. E.E.A.T er en række kriterier, som Google bruger til at evaluere kvaliteten og troværdigheden af indhold på nettet. Disse kriterier er vigtige for at sikre, at brugere af Google får adgang til pålideligt og relevant indhold, når de søger efter information.

E.E.A.T er ikke en specifik rangordningsfaktor, men det kan have indirekte indflydelse på placeringen af ​​en webside i Googles søgeresultater. En høj E.E.A.T score kan for eksempel øge en sides troværdighed og autoritet, hvilket igen kan føre til flere kliks og en højere placering i søgeresultaterne.

Det er vigtigt at bemærke, at E.E.A.T ikke kan måles ved hjælp af en enkelt metrik. Google evaluerer snarere andre målbare faktorer, der indikerer kvaliteten af forfattere, websider, websteder og mærker.

Generelt set er det afgørende for websteder at fokusere på at skabe indhold, der er relevant, pålideligt og autoritativt, og som bidrager med værdi til brugerne. Dette vil hjælpe med at øge deres E.E.A.T score og forbedre deres synlighed og placering i Googles søgeresultater. – Du kan finde dem her:

Hvad AI kan gøre for din SEO

Det er vigtigt at være opmærksom på, hvad AI kan gøre for din SEO, da det kan have stor indflydelse på, hvordan dit indhold bliver rangeret på Google.

Det er også vigtigt at forstå, hvordan man kan optimere sit indhold til SEO ved hjælp af AI. En artikel på seo.dk diskuterer, hvordan man kan bruge AI til at skabe indhold til sin hjemmeside, samtidig med at man overholder Googles retningslinjer omkring netop E.E.A.T.

Der er flere muligheder med AI for at optimere indholdet på ens hjemmeside. For eksempel kan man bruge målrettede title og metabeskrivelser, bruge søgeord i titler og tage hensyn til længden på teksten, som du beder fx Chat GPT om at lave.

Det er også vigtigt at skrive indhold, der er skrevet til brugerne og ikke kun til søgemaskinerne. Derfor læs altid dine tekster igennem, fact tjek og omskrive hvis sproget er stakato eller ikke flydende i en tone som du ønsker den skal være …

Hvis du ønsker hjæp til din SEO optimering – finder vores tilbud her

Teksten her er devist frembragt ved at anvende AI – Chat GPT, hvorefter den er gennemskrevet, redigeret og fact tjekket af Jacob Blaesbjerg.