emoji i din emnelinje i dine nyhedsbreve

Bruger du emoji i dine emnelinjer?

Det ser ud til, at et stigende antal webshops gør.
Alle former for virksomheder hopper på emoji-vognen. Har du kigget på din indbakke for nylig? Emoji vises mere og mere ofte, især i emnelinjer via e-mail.

Uanset om du overvejer at tilføje emoji til dine email emnelinjer eller allerede gør det. Dækker jeg i denne udsendelse fordelene ved at bruge emoji, hvad du skal overveje, før du bruger dem, og giver dig tip til at hjælpe dig med at engagere dine medlemmer på dit nyhedsbrev og få dem åbner dine emailkampagner.

Fordelene ved emoji i emnelinjer

Hvorfor er alle så ivrige efter emojier? Det er ikke kun fordi de er søde; emojier kan faktisk have nogle store fordele;

Forhøjede åbne satser
56% af webshops der udsender nyhedsbrev med emojis i deres e-mail-emnelinjer, havde en højere unik åben sats, ifølge en rapport fra Experian.

Jeg har bemærket enkelte webshops for nylig er begyndt at bruge emojier (og ingen tekst) i deres emnelinjer og sætte teksten op i deres deres preheader.

Skiller sig ud i en overfyldt indbakke
Indbakke er stadig mere fulde, hvilket gør det til en løbende indsats for dine e-mails at skille sig ud.

Bruger du emojis, har du en chance for at skille dig ud i mængden. Hvor mange, er op til smag, men test og hvad der fungere bedst for jeres webshops og nyhedsbrev

Tone – hvilke emoji
Passer emoji til din tone? Hvis du f.eks. har et seriøst brand, der håndterer økonomiske data, kan emoji forekomme uprofessionel for dine kunder.

Spørg dig selv, hvis finurlige symboler eller smiley-ansigter passer til dit brand, og sørg for at teste på små segmenter af dit publikum for at måle, hvordan de reagerer, hvis vil være sikker inden du skyder ud til at alle dine medlemmer.

De 3 tip til at bruge emoji i praksis i dine emnelinjer

1. Forstå dit publikum
Et af de mest kritiske aspekter ved alle former for marketing er at forstå dit målgruppe.

– Hvem er de?
– Hvor gamle er de?
– Bruger de emoji i deres hverdag?

Besvarelse af disse spørgsmål vil hjælpe dig med at vide og forstå, hvor langt du kan gå med dine emojier.

For eksempel, hvis din e-mail er til en finansgruppe, og du har fået til opgave at sende vækststatistikker, skal du nok ikke tilføje hjerter og smiley-ansigter til blandingen, men snarere en kort almindelig tekst, ledsaget af “vækst”-emoji. (Fx en graf)

Sørg for altid at være publikumrelevant med dine emojier.

2. Må ikke overdrives
Der er i øjeblikket over 2.800 emoji-tegn, men det betyder ikke, at halvdelen af dem hører hjemme på dine emnelinjer.

Brug af for mange emojier kan resultere i forvirring og frustration for dine medlemmer, som ikke har tid til at prøve at finde ud af, hvad din kombination af 10 emoji betyder.

Hold det enkelt ved at holde dig til et par emojier pr. Emnelinje.

3. Husk at teste
Uanset om det er 2015 eller 2020, er test stadig værdifuld.

Før du gå all in på emoji’, vil jeg klart anbefale at du tester nogle gang med og uden emojier . Del fx. Din liste op 50/50 og sende dem den samme e-mail, men ændre emnelinjerne lidt: Den ene har emoji og den anden ikke.

Dette vil give dig indsigt. Hvad er open og konverteringsraten.

Find dem her
Du finder dem her: getemoji.com

Flere tips til email marketing – klik her