Du at være realistisk omkring dine innovation, selv om det kan være svært
Det er bydende nødvendigt, at man indimellem ser sig i spejlet og finder ud af, om ens ide er realistisk, eller om det er tanker, der har bedst af modne lidt mere eller helt blive kasseret.
Lyt til alle der kan bidrage
Når du er i gang med dit projekt, skal du huske at lytte til alle, der kommer med feedback til dig.
Det kan være svært at erkende en fejl, særligt hvis du ikke selv kan se den. Men faktum er, at hvis en kunde vender tilbage til dig med en fejl, så er det en fejl. Måske har du ikke forklaret din ydelse, så den kan forstås?
Måske er det kunden, der har en opfattelse af den lovede funktion, som ikke kommer i mål? Det kan være mange forskellige ting. Men lyt og kom længere.
Pas på med at blive for entusiastisk
Det er klart, at du er motiveret for din idé, men pas på med ikke at blive for entusiastisk, når du går ud og prøver dine tanker af.
Det kan være meget svært ikke at lade sig rive med. Det er endnu sværere for dem, som sidder og lytter på dig, ikke at lade sig rive med, når du selv brænder igennem. Derfor skal du være forsigtig med ikke at give den for meget gas, når du præsenterer dine tanker.
LYT TIL ARGUMENTERNE
Det er SUPER vigtigt, at du lytter til dem, du præsenterer dine tanker for. Pas på med at afbryde, men lyt, lyt og lyt.
Tag det til dig. Der er muligvis ting, som du har overset og det er muligt, at du ikke har gjort din innovation simple nok så den let kan forstås. Derfor er det vigtigt, at du lytter og meget gerne spørger ind til, hvorfor den du præsenterer det for, siger sådan og sådan. Spørg og lyt.
Hjem til laboratoriet
Tag de bedste tips med hjem og tilret din innovation og gør den bedre. Det er her, du skaber værditilvæksten, som du ellers ikke kan få andre steder fra. Lyt, lær, tilret og gentag processen nogle gange.
Når du er nået 80% af vejen, skal du sælge din ydelse til gode kunder mod, at de er beta-kunder og med på at teste sagerne af. Er det til B2C markedet, så tag ud til en god ven eller to og få sat en test op med dem og lad dem bruge sagerne. Lyt til resultaterne og gør så innovationen færdig.
Nogle projekter skal blot lukkes ned
Du kan komme til at bruge rigtig mange ressourcer på projekter, der ikke kommer til at give afkast. Sæt nogle realistiske mål op, som du hele tiden følger.
Kommer du ikke videre med dit projekt, er det tiden at finde ud af, om projektet skal terminers, eller om du skal ændre kursen og tilpasse sagen så du møder de krav, som dine kunder har til tingene.