Evergreens er en vigtig del af din SEO Strategi
Langsigtet SEO strategi er en sund strategi.
En god tilgange til en SEO Strategi er at bygge sit arbejde omkring et Evergreen indlæg og bygge et cluster af blogs der underbygger din landing page. Det er en rigtig god og effektiv måde at sikre at du kommer i mål med dine indlæg. Dine indlæg vil være long tail opbygget og dine landing pages så tæt på den primære søgeterm som det er praktisk.
En evergreen er mindst 700 ord – husk billeder og udgående link
Det handler om at skabe indhold til dit website, som dine kunder vil lede efter på Google.
Skriv en artikel der vil være aktuel længe, og søg for løbende at holde den opdateret. Det kan ikke lade sig gøre at lave et fundament, uden at det ind i mellem skal ses efter om der er revner i det.
Hold landing pages opdateret, relativ ofte
Det er afgørende for din succes, at du holder dine evergreen sider opdateret løbende. Et godt tip er at opdater dem hver 2 måned. Blot en opdatering af afsnit, skrive et nyt afsnit eller ligge en ny video ind.
Evergreen siderne, hold dem generelle.
– SEO Tip Google søger at finde hensigten med en søgning
Find et emne der vil være generelt gældende om netop din ydelse eller dit produkter.
Sælger du håndkælder, så kom med nogle god råd om, hvordan du bedst holder dine håndklæder friske og bløde. Find noget der er generelt og skriv gerne generisk så det er lige meget om det er Pepsi eller Jolly Cola du sælger, skriv om cola.
Det bedste du kan gøre er at sikre at din side kommer til at give så mange svar som det er muligt, uden det det bliver en lang historie (som ingen gider at læse). Der er mange fif, men forsøg at få følgende med:
- Brug en punktopstilling
- Find en meget relevant siden for dit indhold et andet sted – link til denne.
- Del din tekst op klare afsnit – Undgår for lange sætninger
- Brug én H1 – En H2, og gerne et par H3 overskrifter
Det at skrive tekster kræver at du kan finde frem til hvad det er du gerne vil blive fundet på.
Se mere her hvordan du kan finde frem til at dine søgeord til dine landing pages her.
Landing pages og kategori siderne er dine evergreens
Det er næppe noget emne der kan klares på én side. Derfor opstår der hurtig en række af mindre blogs som du skal pege i rentning af din hoved-siden (Den evnergreen).
Din evergreen tænkt ind i en webshop
Lad os antage at du har en webshop, og du har en hovedkategori siden – Denne siden har mindst 700 ord og besvarer de mest gense spørgsmål og viser dine produkter.
Interne links
Husk at når du arbejder med dine sider på din webshop. Der er det afgørende at du husker din struktur og interne link – Se her om dette her
Det er et godt tip, at du i din beskrivelse af din vare, og hvor det passer ind og ikke forstyrer den besøgende, at du laver et link tilbage til kategori-siden for produktet.
På denne måde vil både dit produkt have et intern link, og du vil kunne sende trafikken til en side som er relevant for både produktet og for den besøgende. Dertil kommer at du rent SEO mæssigt giver Google en bedre mulighed for at crawle dit shop.
Følg udviklingen i din SEO Strategi med tools
Der findes en masse gode værktøjer der kan være hjælpe dig med at følge med i udviklingen af din SEO.
Der er en række af lækre tools – Her vil jeg blot komme med en mulighed. . wincher indeholder alle de data der skal til for du let og enkelt kan følge med. Dy behøver ikke være “nørd” for at kunne få udbytte.
Skal vi hjælpe dig med din SEO optimering? Du finder vores priser på SEO optimering her