Få mere salg i din webshop

Er din webshop fyldt med gode tilbud?

Hvordan får du mere omsætning i din webshop. Der er ofte at folk kommer til mig og spørger mig om, hvordan de kan øge salget i deres webshop.

Det er klart, hvem vil ikke have mere business?

Jeg sender dem der spørger til pølsevognen med beskeden om at få “se på deres tilbud og ydelser”

Hvorfor skal jeg til “restaurant fodkold” når jeg skal øge min indtjening i min webshop?

– Det er ganske enkelt fordi, at de ligesom dig arbejder med en forretning, hvor der er begrænset plads på lageret. Der er ikke uendelig kapital til udvidelser af lager eller nye spændende varer – og de skal sikre en høj omsætningshastighed for at sikre, at deres varelager ikke ligger for længe og binder kapital unødigt. (Og naturligvis også fordi pølser og brød har en begrænset holdbarhed).

Tager du til pølsemanden, kan du se at han har nogle ganske få basisvare, som han får en masse ud af.

Det handler om: Få mest ud af alt på din webshop

Mailmarketing mere ud af din webshop

Lad mig for eksemplets skyld komme med en lille lagerliste hos Morning Shows pølsevogn.

  • Røde pølser
  • Naturfarvet pølser
  • Pølsebrød
  • Ristede og rå løg
  • Ketchup
  • Sennep
  • Remoulade
  • Agurkesalat

Det var 8 produkter, som jeg skal have på lager. Godt, hvad kan jeg så tilbyde ud fra disse varer …

  • Et pølsebrød
  • Kogt Pølse (rød eller natur) med brød og uden brød
  • Ristet Pølse (rød eller natur) med brød og uden brød
  • Kogt hotdog med rød pølse
  • Kogt hotdog med natur pølse
  • Ristede hotdog med rød pølse
  • Ristede hotdog med natur pølse
  • Krasser med ristede løg og rå løg
  • Krasser med rå løg
  • Etc. etc.

På lisen herover finder du 15 produkter og jeg er slet ikke begyndt at lave en pakke med 2 pølser og ét brød tilbud eller andre kombinationer, som man kunne finde på.

Mere ud af din webshop

Kan du ikke få mere ud af døren med bedre pakker?
Der er næsten altid nogle kombinationsmodeller, du kan benytte dig af. Du kan sælge et par strømper for X og sælge 5 par for XX. Eller hvordan du nu vil prissætte dine vare. Faktum står tilbage. Der er altid en måde at lave gode kombinationer og dermed skabe flere varer i din shop ud fra det samme varelager.

Du kunne fristes til at tænke;
Jamen så er det jo ikke alle, der får den sammen vare til samme pris. Nej, det er nok rigtig. Indimellem vil nogle få et bedre tilbud end andre.
Tag strømperne. Du kan komme 5 gange ét par i kurven og betale og komme til at betale mere end den der fandt tilbuddet med 5 par og en rabat. Sådan kan det jo gå, og det er ganske givet det samme i stormagasinerne, eller hvor man ellers handler.

Lad mig tage en et lille skridt videre …
Med tanken om at lave kombinationer kan du også skabe et område af din webshop, der helt naturligt vil hedde; “Bedste tilbud”. Det er altid en god og populær kategori og du vil ganske givet kunne lave nogle gode penge på sådan en kategori.

Blot en SEO tanke – Mere ud af webshoppen
Husk nu altid at sikre, at du laver et link, der peger på din kategori fra produkterne i kategorien.

Tag igen strømperne som eksempel
Ét par strømper kunne have et link der peger på “Bomuldsstrømper” – hvor tilbuddet med 5 par kunne pege på “Bedste tilbud”. HUSK nu de interne links, det vil give hele din shop et bedre flow af trafik og ikke mindst sikre en bedre ranking af de sider, som du ønsker skal være din landing page.

Et godt værktøj til at følge dine indsatser omkring SEO er ved at værktøjet fra AccuRanker – Se mere her.

Vil du have mere ud af din webshop – Så få mere ud af de produkter du allerede har på shoppen!

Få flere tids til din webshop – klik her