70 60 56 63
SEO Optimering - Undgå dobbelt content i din webshop

Det er afgørende at du ikke får problemer med dobbelt content på din webshop – Her 2 løsninger som du let kan anvende.  

Intro

Hvordan undgår du dobbelt content i din webshop?

Sådan undgår du dobbelt content på din webshop og dine mange produkter i din webshop. Brug canonical url – Så sikre du at dit SEO arbejde ikke bliver spildt arbejde.

Hvordan undgår du dobbelt content i din webshop? – Jeg viser her 2 løsninger på opgaven. Brugen af canonical url, eller du kan bruge Chat GTP til at skabe unikt indhold på din shop. Dobbelt indhold (duplicate content) på din hjemmeside kan have en negativ indvirkning på din søgemaskineoptimering (SEO).

Dette sker, når den samme eller lignende indhold vises på flere sider på dit websted, hvilket kan forvirre søgemaskinerne og medføre lavere placeringer i søgeresultaterne. En effektiv løsning for at håndtere dobbelt indhold er at bruge “canonical URL.”

En canonical URL er den primære version af en side, som du ønsker at indekseres og rangere i søgemaskinerne. Ved at angive en canonical URL på de relevante sider på dit websted, fortæller du søgemaskinerne, hvilken side der skal betragtes som den vigtigste og unikke, og derfor bør indekseres.

En canonical url er et HTML-element, der hjælper dig med at forhindre duplikatindholdsproblemer i søgemaskineoptimering ved at specificere den “kanoniske” eller “foretrukne” version af indholdet på din webshop.

Details

Hvad skal du gøre for at undgå dobbelt content?

Tænk dig godt om 

Det er vigtig at du planlægger din webshops indhold, så sikre at du ikke kommer til at bruge det samme indhold to eller flere gange. 

Du kan vælge ét produkt, (hvorfra du deler indholdet ud på andre produkter9 som værende et evergreen produkt og dermed være din canonical. Men det er bedre at sende din canonical ulr til din kategoriside, alene fordi den er mere holdbare end et givet produkt i det lange løb. 

Lad være med at kopere 

At få ChatGPT til at omskrive en tekst

F.eks. en produktbeskrivelse fra din hjemmeside, er en nem og enkel proces:

  1. Åbn ChatGPT-grænsefladen: Start med at åbne ChatGPT-grænsefladen på den platform, du bruger, f.eks. OpenAI’s hjemmeside eller en integreret tjeneste.

  2. Formulér din anmodning: Skriv en klar og præcis anmodning til ChatGPT. For eksempel kan du skrive: “Kan du venligst omskrive denne produktbeskrivelse for mig?”.

  3. Indsæt din tekst: Kopiér og indsæt den produktbeskrivelse eller den tekst, du gerne vil have omskrevet, i beskedfeltet.

  4. Start sessionen: Begynd sessionen med ChatGPT ved at sende din anmodning.

  5. Modtag omskrevet tekst: ChatGPT vil nu generere en omskrevet version af den indsatte tekst og præsentere den for dig. Du kan anmode om flere omskrivelser, hvis det er nødvendigt, eller justere anmodningen for at opnå det ønskede resultat.

  6. Korrekturlæs og finpuds: Gennemgå den omskrevne tekst og foretag eventuelle nødvendige redigeringer eller tilpasninger for at sikre, at den opfylder dine krav og kvalitetsstandarder.

Denne enkle proces gør det nemt at bruge ChatGPT til at omskrive tekst på din hjemmeside eller i andre sammenhænge, hvor du har behov for at generere nyt og friskt indhold.

 

 

Lad være med at kopiere

Det er indlysende nok det bedste, så undgår du helt at have dobbelt content på din webshop.

Det er ganske vist et stor arbejdet at skrive individuelle tekster til alle dine produkter i din webshop, men det er den bedste løsning.

Hvis du gerne vil vide mere om SEO optimering så finder du vores SEO kurser her

Vil du gerne have hjælp til din SEO optimering, så kan du finde vores tilbud her. 

Antal videoer online

Antal timer set på kanalen

Antal abonnenter på YouTube

Vi ser frem til at høre fra dig

Tøv ikke

Eller send email
[email protected]
Ring gerne 70 60 56 63