SEO Struktur er afgørende for din synlighed i Google

Det er et af de mest overset emner i SEO: Intern link building.

Der er ofte fokus på at man skal skabe sig indgående links, MEN der er et lige stor behov for at få styr den interne struktur. 

Internal links der noget du kan styre selv 100% – og dermed kan du relativ let og hurtig kan skabe dig en stærk linkstruktur på din webshop og komme til at ranke bedre på søgemaskinerne, herunder Google og Bing. 

d

De interne links er det eneste du kan styre selv

Det skal skabe sig links fra eksterne kilder er altid toppen, dog skal man være sikker på at kontekst svare på din blog / site man linker fra stemmer overens med ens egnet site. Mere om dette længere nede i bloggen her. 

SEO ingen quick fix
Det at arbejde med SEO, eller søgemaskine optimering er ikke nogen “over night” løsning, hvorfor du skal være tålmodigt når du arbejder med områder også med interne links.

Det er flere grunden til du skal arbejde med interne linkes

Få dine besøgende til at blive hængende
En af grundene er at du gerne vil have dine besøgende til at surfe rundt på din webshop. Det er der jo flere grunde til, bl.a. at jo længere tid en besøgende bliver hængende jo større er chancen for et køb. MEN set med Google øje er der en anden ting der er lige så vigtig.

Hvis brugerne kun bliver på din side få sekunder, for derefter at klikke sig videre til noget andet, vil Google vurdere, at brugeren ikke fandt dit indhold relevant.

Google opererer med en bounce rate eller afvisningsgrad, der er synlig i din Google Analytics. Den er et udtryk for, hvor mange besøgende, der kun besøger én side og derefter forlader din hjemmeside igen. En høj bounce rate vil typisk være udtryk for, at brugerne ikke var synderlig interesseret i din shop – og det vil give din shop en dårligere placering på Google …

Link kun mellem relevante sider på din shop
Det er jo afgørende at få besøgende til at blive så længe som muligt. (Og få så lav en bounce rate som muligt) at det er afgørende at den besøgende møder indhold der giver mening.

Brug den tekst og de blogs du allerede har lavet
Gør der dig selv den tjeneste og få det hele løbet igen … Det er den rigtige måde at gribe det an på. Ofte vil du opdage at der ligger blogs på din webshop, som er gamle og ikke er opdateret. Det er såkaldte døde sider, som du med held kan slå sammen og give mere liv. 

Redirects når du sletter sider og blogs 
Husk når du rydder op, at du ikke blot sletter sider uden at lave en redirect, så du undgå en 404 fejl (som bestemt ikke er godt). Find mere om 301 redirects her 

Få indgående links til din webshop – Men husk E.A.T 

E.A.T SEO Optimering efter Googles regler E A T. Der er mange ting der tæller med når du skal SEO optimere din webshop. I denne udsendelse tager jeg fat i opgaverne der ligger at imødekomme Google retningerlinjer, E-A-T og YMYL som ikke er uvæsentlige.

E.A.T betyder: Ekspert, Autoritet, Trust
Det er værdier du skal leve op til, særlig når det kommer til webshop. Her træder den anden tanke ind: Your Life Your Money – Din webshop, handler om penge, og derfor er E.A.T med til at være afgørende for din webshop.

Det er væsentlig at du vælger dine indgående links med omhug, og at de lever op til kravene. Det, det handler om er at indgående links skal komme fra relevante sider, der behandler, og handler om det emne der er gældende for din webshop. Ex.: Du sælger modetøj – få indgående links fra en modeblog. Du sælger bageudstyr, få indgående links fra opskriftsider etc. 

 Skal vi hjælpe dig med din SEO optimering? 
Du finder vores priser på SEO optimering her