Har du styr dine Internal links

Det er et af de mest overset emner i SEO, er der ofte fokus på at man skal skabe sig indgående links, MEN der er et lige stor behov for at få styr den interne struktur.

Her er ser på vi på Internal links, og hvordan du let og hurtig kan skabe dig en stærk struktur på din webshops og komme til at ranke bedre og søgemaskine optimere din shop.

De interne links er det eneste du kan styre selv

Det skal skabe sig links fra eksterne kilder er altid toppen, dog skal man være sikker på at kontekst svare på din blog / siet man linker fra stemmer overens med ens egnet site (Den tager vi en anden gang)

SEO ingen quick fix
Det at arbejde med SEO, eller søgemaskine optimering er ikke nogen “over nigth” løsning, hvorfor du skal være tålmodigt når du arbejder med områder også med interne links.

Det er flere grunden til du skal arbejde med interne linkes

Få dine besøgende til at blive hængende
En af grundene er at du gerne vil have dine besøgende til at surfe rundt på din webshop. Det er der jo flere grunde til, bl.a. at jo længere tid en besøgende bliver hængende jo større er chancen for et køb. MEN set med Google øje er der en anden ting der er lige så vigtig.

Hvis brugerne kun bliver på din side få sekunder, for derefter at klikke sig videre til noget andet, vil Google vurdere, at brugeren ikke fandt dit indhold relevant.

Google opererer med en bounce rate eller afvisningsgrad, der er synlig i din Google Analytics. Den er et udtryk for, hvor mange besøgende, der kun besøger én side og derefter forlader din hjemmeside igen. En høj bounce rate vil typisk være udtryk for, at brugerne ikke var synderlig interesseret i din shop – og det vil give din shop en dårligere placering på Google …

Link kun mellem relevante sider på din shop
Det er jo afgørende at få besøgende til at blive så længe som muligt. (Og få så lav en bounce rate som muligt) at det er afgørende at den besøgende møder indhold der giver mening.

Brug den tekst og de blogs du allerede har lavet
Gør der dig selv den tjeneste og få det hele løbet igen … (suk ja) og få lavet link rund så det passer det til den struktur jeg vise dig i udsendelsen herover.

Her er en link til hvordan man kan oprettet et link – se mere her

Få flere tips til din e-commerce her