Case Study

Tabt kurv Blandt de mest brugte Automations inden for email marketing

“Tabt Kurv” er MUST have for din webshop.

Intro

Tabt kurv er et must i for din webshop

Tabt kurv er en af de mest brugte Automations inden for email marketing, og det er der godt grund til. I denne udsendelse ser vi på en case, hvor det bliver ganske tydeligt at “Tabt Kurv” er MUST have for din webshop.

Vi kikker på en case, hvor vi ser på en løsning sat op i Klaviyo, der giver godt indblik i hvordan du skal bygge et godt tabt kurv flow op.

Det er ikke nok at sende én mail. Hvis du gerne vil udnytte de muligheder der ligger i en tabt kurv funktion.

Details

Strategi til “tabt kurv” email

En  mail er ikke nok

Det er ikke nok bare at sende én tabt kurv reminder til folk. Den erfaring jeg har på området er at mail 2 er den der konvertere flest til købende kunder i webshoppen.

Layout til en strategi der fungere:

Brug ikke rabatkoden i mail nr. 1 – og vendt gerne til mail nr. 3. Det er ikke en rabat man kan tjene, fordi man vælger at forlade kurven.

Det som jeg arbejder med er 2 mails hvor mail nr.1 er en “kedelig” mail, der blot lige minder kunden om at der er vare i kurven og de kan let købe dem.

Denne mail sender jeg mellem 45 min. op til 3 timer efter at kurven er tabt.

Flere strategier til email marketing og nyhedsbreve … se her

 

Mail #2

Mail nr. 2. sense of urgency I email nummer 2 i min tabt kurv flow, bruger jeg sense of urgency.

I det at jeg gør opmærksom på at det er det er ved at være sidste mulighed inden kurven udløber. Stadig ingen rabat at få. Denne mail sender jeg 24 timer efter at kurven er tabt.

Mail #3

Her giver jeg den BUND GAS – og ligger en rabatkode med og der er også social proof med i denne flow mail.
Kunden finder både en rabatkode og de mest solgt vare i shoppen lige nu.
Denne mail sender jeg genre om aftenen omkring kl 20:30 om på dag 3 efter den tabte kurv.

Vil du gerne have hjælp til din email markering – Så se mere her …

Antal videoer online

Antal timer set, de sidste 365 dage

Antal abonnenter på YouTube

Vi ser frem til at høre fra dig

Tøv ikke

7 + 14 =

Eller send email
[email protected]
Ring gerne 71 99 83 52