Markedsføring skal kunne betale sig.

Der er ikke et enkelt svar på dette spørgmål, dog er der et svar der altid skal være dækkende:

Hvis du ikke tjener på det skal du ikke gøre det …

Der er grundlæggende 3 måder at se på dette på.

Det skal kunne betale sig …

I denne video kommer jeg omkring hvordan du kan bygge en strategi op omkring Google ads
– Herunder Google Display, søgeannoncer og shopping ads. Det er underordnet om du vil køre kampagner på Facebook, Instagram eller Google Adwords – Hvad koster det? – Det skal kunne betale sig altid. 

Find mere om Adwords her

Details

Hvad skal du være opmærksom på … 

Livstidsværdi

Det gør ikke noget at betale en relativ høj pris for første køb, da en gennemsnits kunde vil købe x – gange igen og dermed sikre et afkast. Her vil der dog være tale om at man skal have likviditet nok til at holde gassen i bund.

Nå et nul total på første ordre

Skal er målet at første ordre dækker alle omkostninger, inkl varekøb, fragt, løn, markedsføring etc. På den første ordre. Det betyder at man kan køre på uden at løbe tør for likviditet.

5 rutiner til din webshop (der ikke koster noget)

 

 

ROAS Return on Advertising Spend

Det er mere eller mindre som ovenfor, dog ser vi på at vi har en indtjening på alle ordre, og dermed har man fx en omsætning på fx 3.5 x det vi bruger på marketing.

Ovenfor viser at det ikke er enkelt at svare på hvad markedsføringer koster. Dog er min klare overbevisning at vi altid skal have en klar strategi med vores spend på annoncer.

Markedsføring er også SEO optimering …

Her bruger vi også penge. Men det er ikke så tydeligt som med alle andre kanaler. Den tid vi bruger koster penge, og dermed koster SEO Optimering også penge. Mit bedste råd her er at du skal have lavet dig en SEO rappport, der kan vise hvor du står i dag og hvor du skal hen med din webshop og website.

Hvis du gerne have mere styr på hvad forskellen er mellem SEO og SEM – Så se denne video

Antal videoer online

Antal timer set, de sidste 365 dage

Antal abonnenter på YouTube

Vi ser frem til at høre fra dig

Tøv ikke

Eller send email
info@morningshow.dk
Ring gerne 70 60 56 63