Øg din konvertering og fastholdelse af kunderne i din webshop, så sælger du meget, meget mere …
Forøg konverteringsraten og kundetilbageholdelse i din digitale butik for at opnå en mærkbar forøgelse i salg. Hvis salgsstatistikkerne for din online butik ikke lever op til forventningerne, kan det ofte løses med nogle få strategiske justeringer
Effektiv valg af online værktøjer kan drastisk forbedre din webshops præstation og tiltrække et større antal potentielle kunder. Der findes forskellige optimeringsmetoder, hvoraf nogle er mere tilgængelige end andre. Jeg ser nogle af disse metoder i videoen og her på siden. Hvis du endnu ikke har integreret dem, anbefales det at overveje deres implementering.
Få flere kunder ud af din trafik
Maksimer værdien af den trafik, du genererer:
Selvom du muligvis allerede har etableret trafik til din webshop gennem diverse kampagner, såsom Facebook-annoncering, AdWords eller ved at optimering af dit indhold for øget organisk trafik fra søgemaskiner som Google, er det afgørende at sikre, at besøgende bliver til loyale kunder.
En effektiv strategi er at indføre metoder til indsamling af e-mailadresser fra dine besøgende, hvilket kan øge kundetilbageholdelsen markant.
Der findes en række af lavthængende frugter du med stor sandsynlighed kan plukke og få noget forretning ud af uden de store anstregelser … Nyhedsbrevet er ganske enkelt den billigste og bedste måde at få en krog i dine besøgende og dine kunder …
Brug et popup system til at sikre tilmeldingen til dit nyhedsbrev
Der er ingen tvivl hos mig – Jeg kan ikke se at man ikke skal bruge en popup til at indsamle emails på sin shop. Det giver en rækker rigtig gode muligheder for at løbe efter sine kunder.
Flere systemer på markedet
Der findes en masse systemer på markedet, der kan dette. Hvis du blot vil have en enkelt popup kørende, og du skal i gang med det for første gang er Get Site Controle et godt bud. Det er billigt og det fungere alle steder. Se mere her.
Vil du noget mere kan jeg kun anbefale Sleeknote, der er et godt dansk system, der kan meget mere og andet end blot vise en popup.
Begge systemer kan integreres med fx. HeyLoyalty. som er der et dansk udviklet Marketing Automation system. HeyLoyality er er rigtigt godt match med fx Dandomain, Wanafind og Scannets webshops de er fuld ud integreret og kan trække data ud du kan bruge, til at bygge automatisk mails op fx. lave segmenter og sende ud til disse kunder.
Brug plugsins når du kan – hver eneste gang
Bruger du WooCommerce findes der en række af systemer der gennem plugins kan klare at håndtere både mails, flows og popup – Men man kommer ikke uden om klaviyo . De har en “alt i én løsning” til WooCommerce. Klaviyo har også et inkl. popup system – Mere snart og let bliver det ikke.
Det absolut vigtigste når du vælger popup og emailmarketing system, er at du skal være sikker på at det er fuld integreret på et let og enkel måde til din webshop.
Dette giver en række af muligheder, for at sende kunderne nyhedsbreve, der matcher det de tidligere har købt, eller produkter/ydelser der er supplerende i forhold til deres køb.
8 Tips til din email marketing
Hvis du gerne vil i gang med email marketing, eller forbedre det setu du du har i dag? Tjek denne video og blog om email marketing
Sikre tilmeldinger til dit nyhedsbrev ved køb
Husk at den software du vælger giver en mulighed for at dine kunder let kan tilmelde sig til dit nyhedsbrev ved køb.
Tabt kurv i Flow
Hvis du vil have flere kunder i webshop, er det bestemt en god ide, at sikre at et modul der sikrer, at du kan samle dine tabte kurve op. Dvs. du får en mulighed for at sende dem, der har udfyldt med deres kontaktdata, en mail med den kurv, som de har forladt.
Der er typisk en mulighed for at give en rabat. Det er en god ide og det giver ofte det lille skub, der skal til for at sikre, at du får flere betalende gæster igennem din webshop.
Transaktionelle mails kan bruges til øge dit salg
Nu vi taler om email, så er der en mail som kunderne altid gemmer, eller det er den de med størst sandsynlighed gemmer. Det er deres kvittering, eller såkaldte transaktionelle mails.
Du kan med en hvis succes placere produkter/ydelser i bunden af dine kvitteringsmails.
Tilpas dine sidebar menuer på de enkelte sider
Det er klart, at der er forskel på, hvad der er vigtig for at sikre, at de besøgende klikker videre rundt på din webshop, og har let ved at finde de produkter, de søger også når det er på vej ned i salgstragten (er i din kurv).
Er de i kurven skal vi gerne have dem videre til kassen for at afslutte deres køb. Det kan være en fordel at tilpasse dine sidebars efter, hvor de er i din shop. En god ide i kurven er at vise anmeldelserne fra fx Trustpilot eller Google anmeldelser.
Det kan skabe den tillid der skal til for at få købet gjort færdigt.
Skal du se på din prissætning af dine vare – så find vores guide her
Vil du have 5 SEO tips med i købet? – Tjek 5 tips til dine produktsider her
Hvis gerne vil have hjælp din webshop og email marketing – Klik her