Her finder du 8 tip til din Black Friday og Cyber Monday kampagner
Det er på høje tid, hvis du ikke allerede er klar med de varer, du skal bruge til de to dage, hvor efterhånden hele verden går i en indkøbsekstase.
Tip nr. 1. Email marketing er afgørende
Det at have sig egnet medie til Black Friday i form af email marketing, er en af de afgørende faktorer til en succes. Det er stort tryk på i dagen op til og ikke mindst på selv dagen på Facebook, Google Ads, Snapchat, TikTok og alle de andre kanaler, du kan købe din ind i med dine reklamekroner (Og det gør prisen høj).
Du skal altid sikre, au får alle de permissions som du kan til din email marketing generelt. Men i ugerne op til kan du med fordel arbejde med budskaber på fx Facebook leadsads som:
– Black Friday sales (Få tilbud før andre)
– Lok med en rabatkode i din annonce
– Give a ways (har du noget du kan give væk)
– Sneek peak (alle dem der medlem får tilbudende før andre)
– og så få gang i en julekalender. Det vil give dig en masse tilmeldinger som også kan kommer med i din Black Friday udsendelser. Det vil give mening at køre en kalender-tilmeldingskampagne fra start november
Tip nr. 2. Live events
Det er er ingen tvivl om at det er kommet for at blive. Øv dig hele året og vær klar til dagen. Der er mange muligheder i livestreams, og det er en god måde at sikre du kan øge dit salg i din webshop.
Husk at:
– Oprette den som begivenhed på Facebook
– Invitere til dine event i dine nyhedsbreve
– Prøv om I kan være flere når I livestreamer, det giver liv
Tip nr. 3. Fri fragt
Hvis det giver mening for dig, økonomisk, så er fri fragt i forbindelse med Black Friday en rigtig god mulighed. Det kan være med til at gøre forskellen for at det besøgende køber hos dig ikke i en anden webshop.
Tip nr. 4. FOMO og SOU
Fyld med op budskaber der giver en FOMO- effekt (Fear of mission out) og ikke mindst giv den gas med SOU (Sense of urgency) Det er med til at øge din salg på din webshop til Black Friday og Cyber Monday.
Brug budskaber som:
– Begrænset antal
– Begrænset lager
– Begrænset tid (tilbudet er at finde på shoppen)
– Kun få tilbage
– Sidste chance
Brug evt. nedtælling i dine emails …
Her er en god løsning til det https://countdownmail.com/
Tip nr. 5. Let at sende retur
Det at kunne sende en vare retur, er ikke kun noget som loven angiver at en kunde skal kunne (I skrivende stund skal du ikke ved lov betale for det) – Men det gøre det let at sende retur kan være med til øge salget i din webshop.
Tip nr. 6. SoMe
Du skal altid være synlig på de social medier. Det er indlysende nok. Men op til dagene og på selve dagen så gå til den med:
– Opslag fx timetilbud
– Live videoer
– Reals (på Facebook)
Du kan fx lave “behind the scenes indslag, eller afslører nogle gode tilbud etc.
Det er ikke nok kun at være aktiv til Black Friday og Cyber Monday. Hvis du er aktiv generelt på SoMe, så vil du få mere salg igennem også på de vilde tilbudsdage … Lidt inspiration kunne være at lave:
– Unboxing videoer (gerne live)
– Hov to do (gerne live)
– Produktanmeldelser (gerne live)
Tip nr. 7. Influencers
Det at bruge en influencer kan være en fordel for din webshopp og dit brand. Du skal dog ikke “bare” vælge en eller anden. Det handler om at du skal vælge din rigtige. Tag følgende med i dine betragtninger:
– Budget
– Dit brand og dine værdier er udgangspunktet (ikke Influencers)
– Din målgruppe hvor er de på hvilke SoMe kan du fange dem
– HUSK at lave en klar målsætning du kan måle på
Tip nr. 8. Email flows
Du skal have sat tabt kurv op og ikke mindst browse abandonment.
Se mere om tabt kurv her
Se mere om browse abandonment her
Hvis du gerne vil have hjælp til din Black Friday – Så se mere her