AIDA modellen … TAG DOG ACTION

Husk at spørge efter ordren …

Mange glemmer A = Acion

Mange der sidder og arbejder med salg har en svaghed i deres præsentationer og møder. Det er ikke noget med, at de ikke er fagligt dygtige og de får også delt en masse undervej i deres møder. De ser klare købssignaler, men af en eller anden grund får de ikke solgt så meget, som der ellers ligger i kortene …

De kommunikationsfolk der sidder med kommunikation, der har til hensigt at sælge en vare, laver nogle super flotte sider med pæne og fangende billeder.
Begge skaber de opmærksomhed hos deres emner, (nogle kalder dem kunder, selvom de ikke har købt noget endnu).

De skaber en interesse for deres budskab og et ønske hos deres emne om, at det bestemt er et interessant produkt eller ydelse de får tilbudt. Men så stopper den der, emnet bliver ved med at være et emne og kommer ikke i mål og kan kaldes kunde ..

Se flere tips her …

AIDA modellen

Modellen AIDA er et super enkelt, men rigtig godt værktøj, at arbejde med, når det kommer til at arbejde med tekster på både din SEO, men også dine Adwords-tekster (SEM). AIDA er en forkortelse for Attention, Interest, Desire og Action og er en kommunikationsmodel.

– Attention (dansk: opmærksomhed)
Dette er den del, som fanger øjet. Dette kan være tekst eller billeder. Denne del er normalt placeret i øverste halvdel.

– Interest (dansk: interesse)
Dette er den del, som får læseren til at fastholde interessen.

Desire (dansk: ønske/begær)
– Dette er den del, som får læseren til at ønske, at han/hun havde produktet. Denne del består ofte af en masse positive ord om produkt og hvad produktet kan.

Action (dansk: handling)
– Dette er den del som får brugeren til at købe produktet. Denne del indeholder ofte billeder af produktet og information om, hvor man kan købe produktet.

Se mere om modellen her